OVER HAAR LANGE TERMIJN ONDERZOEKEN EN WAT VROEGE IDENTIFICATIE VAN DYSLEXIE BRENGT.
Sally E. Shaywitz, M.D., is de Audrey G. Ratner Professor in Learning Development aan de Yale Universiteit en mede-oprichter en mede-directeur van het Yale Center for Dyslexia & Creativity. Ze is een wereldberoemde wetenschapper en toegewijde arts die zich inzet om baanbrekende wetenschappelijke ontwikkelingen ten goede te laten komen aan dyslectische kinderen en volwassenen.
Naast meer dan 350 wetenschappelijke artikelen en hoofdstukken is Dr. Shaywitz de auteur van het bekroonde, bestverkopende boek “Overcoming Dyslexia”, dat zojuist is uitgebracht als volledig herziene en geactualiseerde tweede editie.
Dr. Shaywitz wijst erop dat hoewel we altijd op zoek zijn naar nieuwe kennis, we wat betreft dyslexie al voldoende kennis hebben om meer te doen. In plaats van een kenniskloof is er een handelingskloof bij dyslexie. We moeten actie ondernemen om de diepgaande kennis die we hebben van dyslexie toe te passen en ervoor te zorgen dat deze kennis wordt vertaald in beleid en praktijk om dyslectische kinderen en volwassenen te helpen.