Skip to main content

WETENSCHAP-
PELIJK SYMPOSIUM

DYSLEXIE EN ZELFBEELD

Waar: Nog te bepalen
Wanneer: 6 oktober
Tijd: 13:30 inloop – 14:00 start tot 17:00 + aansluitende netwerkborrel
Voor: onderwijsprofessionals, wetenschappers, experts en studenten
>>UITSLUITEND OP UITNODIGING<<

Na het succes van het symposium van 2024, zullen we dit jaar weer domeinoverstijgend aan de slag gaan. Het thema zal te maken hebben met Dyslectische leerlingen met een positief zelfbeeld naar school. De genodigden werken vanuit verschillende domeinen zodat we iedereen die geïnteresseerd is in dyslexie onderzoek naar zelfbeeld kunnen verbinden.

WAT BRENGT HET JOU?

  • Nieuwste inzichten in dyslexieonderzoek verteld door inspirerende wetenschappers.
  • Ontwikkelen van een holistische aanpak door het belang van een positief zelfbeeld bij dyslectische basisschoolkinderen te verduidelijken vanuit verschillende invalshoeken.
  • Delen van kennis en inspireren van andere onderzoekers, studenten en ervaringsdeskundigen.
  • Starten domeinoverstijgende samenwerking voor vervolgonderzoek naar de impact van dyslexie op zelfbeeld en competentiebeleving.
  • Ontwikkelen van een praktische tool voor onderwijsprofessionals voor het stimuleren van een positief zelfbeeld.
Met o.a. dr. T. Janssen (VU), prof. dr. P. Ghesquiere (KU Leuven). prof. dr. M. Bonte (Maastricht University) en Hella Hueck (hoofdredacteur EW) als moderator!

Let op: Alleen genodigden kunnen deelnemen. Ben je niet uitgenodigd, maar hebt je bijzondere interesse in dit symposium? Mail ons

 

In samenwerking met: